Arg & ledsen...

Idag var jag med Melker på 1 1/2-årskontroll. Hoppas att han inte fick beståeende men av den upplevelsen...

Allt ska gå så jäv-la fort, som om de jobbar på ackord. Pedagogik existerar inte där. Hann in, av med kläderna så fort som möjligt, upp på vågen, ner på rygg & mätas, sen kommer doktorn (en ny, som inte ens presenterade sig) med stetoskopet & ska lyssna. Han fullkomligt DYKER på Melker, som såklart blir rädd för både honom & instrumentet... Följande kvarten var det mest gråt & tårar, så fort han slutade gråta så var läkaren där igen & sen började det om... IDIOT!

Försökte förklara för honom att lillemans blåa läppar INTE bara kommer i samband med hosta (han är förkyld nu). Han bara babblade på om att bronkerna kunde bli för trånga vid förkylning osv osv... Fick till slut en remiss till barnmedicin iallafall så de får kolla upp honom. Så nu får jag väl knata upp till min moster (som jobbar på sjukhuset) & försöka vänja honom vid vita rockar & diverse instrument som han kan tänkas komma i kontakt med...

Glömde såklart Melkers bok + AD-droppar mm därnere, så jag får väl ringa BVC imorgon & kolla om det ligger kvar... Ska även passa på att tala om hur jag upplevde dagens besök (grrrrrrr!).

Kommentarer
Postat av: händer

Hallon borre, så va det med S ox¨så.

Jag minns att de skulle kolla så kulorna ramlat ner.

Vad gör han ta värsta punggreppet.

Idiot, sitter ju i hela livet känns det som.



Sixten hälstar att Melker är såååååå guuuulllliiiiggg!

Jag längtar efter min kusin.



Harry barry blir kvar eller ?

Kram

2008-09-28 @ 19:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0