Kära dagisfröken Hilda...

Hemskt vad du var påläst då... Här kan man knappt sticka upp näsan över vattenytan innan man blir nertryckt... *ler*
Jag har då aldrig trickortreatat, inte heller klätt ut mig vid allhelgona som barn (dock var jag på en stor halloweenfest som vuxen, utklädd o onykter).

Vad JAG menade var att hela den här stora grejen (som faktiskt kommer från Amerikat), med att vi ska köpa en massa saker så att alla handlarna tjänar massa pengar på oss lättlurade varelser, inte är min grej. Melker kan ju få vara Emil i Lönneberga imorgon, så är han också utklädd (lite grann iallafall). =)

Men ta du & berätta om alla stackars fattiga barn som fick gå runt iklädda urholkade rovor & tigga så de kanske fick en brödskiva till kvällen... Då blir nog barnen glada för att de minsann får mer än ett mål mat om dagen ( och kanske äter det med..?) Puss tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Emelie

japp jag kommer imorgon. :) kl 17.41 kommer tåget. Jag tänkte om det är ok för er så kommer jag o lämnar mina väskor då. sen har jag en körlektion kl 18.20 och efter det ska jag till arken. måste hinna äta nån gång där emellan också.. men det är ett senare problem. Vi ses! kram

2008-10-30 @ 15:45:52
URL: http://emelie89.wordpress.com
Postat av: händer

Hallo.



Härligt att höra att ´Melker mår bra.

SJälv har jag varit ledig idag och skulle mysa med meina barn, tjoho. Härligt mamma att ha dig hemma sa de och försvann vid tio. Jaha tagit ledig från jobbet och allt. Åkte in storhandlade på mindre än en timme bra jobbat för att vara mig.

Sedan så tror jag att ni ska kolla i stövlarna efter mobilen. Dom bruna eller om det är känngor.



Hallowen håller med dig, j-a påfund. Ungarna kommer å knacka, tur att jag ska vara full på/med jobbet imorgon å ska ligga å tycka synd om mig själv på lördag. Så det blir Bjarne som får skrämma barnen.



Funderade på att klä ut mig själv på lördag, kommer det någon Bus eller godis så ska vi se vem som skrämmer vem. Kan man göra så =o) HE he he.



Händerna är till din tjänst när vi nås nästa ggr. Ska tänka på dig vännen.

Kram å lycka till med båda jobben!

2008-10-30 @ 18:22:25
Postat av: Bror din

Kära syster,



Nu kan jag inte hålla fingrarna borta :) - Det här med Halloween är ju en kul grej för ungarna som har blivit lite äldre och jag tycker de kan få hålla på med bus eller godis om de nu tycker det är roligt. Jossan och en kompis kom hem alldeles uppspelta för att de fått göra bus (tror det var roligare än att få godis). Deras fruktansvärda tilltag var att fylla grannens brevlåda med toapapper (oanvänt, annars hade det varit lite äckligt kanske) och det tycker jag man får tåla.



När "vuxna" börja gnälla på dessa små tilltag, kan jag inte annat än börja dra paralleller med vår barndomsgranne Margit Örn, som för övrigt var en glad prick som gärna stod och vinkade (läs hötte med näven) i fönstret åt oss barn ;). Du har väl inte blivit så gammal att du glömt hur det var?



Sen kommer Halloween från Irland/Skottland från början. Men du har lite rätt, traditionen kom till oss via USA. Sen är ju inte ens Halloween och Alla Helgona samma sak, de infaller ju på olika datum. Halloween infaller alltid den 31 oktober, medan Alla Helgona infaller lite olika (31/10 - 6/11)



...men jag älskar dig ändå!



2008-11-01 @ 10:43:03
Postat av: Bloggerskan

Kära storebror. Jag älskar dig med! (även om du är en besserwisser alltsomoftast...) ;-)

2008-11-04 @ 22:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0