Hektisk helg...

...har det varit! Ingen rast & ingen ro...

I fredags hämtade de Harry. Jag klarade inte av att vara hemma, så jag smet in till grannen... Fegt kanske, men bara tanken på att se honom åka fick mig att storböla... Det känns onekligen märkligt att inte ha någon fyrfoting här hemma & sorgligt är det med... Min fina Harrypojke... Men, familjen som har honom på prov är superhärliga männsiskor & jag hoppas innerligt att allt fungerar.
B kom in till grannarna efter Halle hade åkt & vi stannade där hela kvällen.Köpte pizza, drack lite vin & kollade på film.

På lördagen åkte vi till Urshult för att gå på invigning av den nya cellplastfabriken. Den gamla brann ju ner för snart två år sen. Lämnade Melker hos kusinerna i V-sång under tiden för de hade längtat sååå efter honom. På invigningen var det rundvandring såklart (måste säga att det var en superduperfin anläggning, typ världens modernaste...) & efter det var det god mat med tillhörande bandklippning & lite tal på det. Å kaffe & blå (?) tårta med. Trevlig tillställning! När allt var klart där åkte vi tillbaka till V-sång, Melker hade precis somnat när vi kom dit så jag testade P:s nya spikmatta (japp, det är sant) och det var riktigt, riktigt skönt. Sån vill jag ha av tomten!!! Drack lite kaffe & for sen hem & satte upp stakarna. Tog en tur med grannens staffe-tjejer (slipper inte undan hundpromenader i regn trots allt...) & hade sen en lugn hemmakväll.

Idag har jag jobbat. Inventering. Gick snabbt & smidigt. Åkte & handlade lite, käkade god middag som B fixade, fick ett ryck & åkte iväg till återvinningsstationen. Dutti jag! Är nästintill manisk sopsorterare, så då får man ju stå sitt kast... Bytte batteri i cykellyset & ikväll har jag tvättat. Helgen har verkligen försvunnit i ett nafs, känns inte som jag haft en lugn stund.Får ta igen det en annan gång.

Saknar snarkande vovve vid mina fötter...

Kommentarer
Postat av: händer

Hallo hur är det utan Halle ? Blr snart bättre.

Men det är klart att det känns tomt å konstigt, för det är ju en del av ens liv.

2008-12-03 @ 16:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0