Nu är julen över...

... och imorgon är det dax för jobb igen. Dock inget vanligt jobb utan vi ska möblera om på lager å så. Det var ju ett tag sen jag skrev här sist & det har hänt ett & annat.

Harry är i hundhimlen... Han var hos sin nya familj i ett par veckor & allt funkade jättebra, sen så kramade deras dotter H honom & då bet han henne i ansiktet... Jag trodde aldrig att han skulle bita, så allt känns som en ond dröm. De kom hem med honom dagen efter & då tog vi bort honom. Känns ändå som det var det bästa & enda alternativet... Tänker på honom varje dag & hoppas han har det bra med sina hundkompisar!

L har varit hemma från Amerikat över jul! Så kul att träffas igen & vi hann med massa prat & ett par vinkvällar iallafall. Tycker alltid man har så mycket tid men det går så fort, så fort. Hoppas vi kan bo i samma land en vacker dag!

Julafton firades hos min kära bror C med resten av familjen. Såklart en massa god mat & sjukt mycket julklappar. Framåt kvällen åkte vi till B:s föraldrar för ännu mer mat & en julklappsutdelning till. Landade hos pappa vid elva på kvällen & sov över där. Mysigt!

På juldagen var det gåsmiddag hos B:s föräldrar & ännu en julklappsutdelning då hans brorsbarn inte var med på julafton. Det är faktiskt inte klokt vad grejer lilleman fick! Måste dra ner på denna hysterin till nästa år... Själv fick jag bl.a en spikmatta som förhoppningsvis ska hjälpa mig med min rygg. Inte så skön, men det blir väl bättre ju mer jag använder den. Tack hjärtat!

De här dagarna efter jul har vi mest varit hemma o slappat lite. Sorterat ut massa gamla leksaker för att få in de nya, rensat i källaren då det kanske blir kaklat nu i dagarna, haft E på besök & övernattning, tvättat & fixat. Igår var H här med sin lille S som blivit såå stoor! Världens smile med största smilgroparna jag sett tror jag. Jättesöt!

Saknar hund här hemma jättemycket! Har blivit otroligt lat & går ju inte ut & går utan vovve direkt.... Får nog bli en ny jycke, av det trevligare slaget här hemma så småningom, annars kommer jag sluta som en överviktig klimakteriekossa som bara ligger i soffan & äter onyttigheter...

God forsättning!

Kommentarer
Postat av: Händer

Hoppas det är bättre med ryggen. HA en jätte skön nyår för det ska vi ha! 8 barn å fem vuxnar blir det i år. Vad ska ni leka iår ? Tack å hej

2008-12-29 @ 15:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0