På uppmaning av...

...min kära granne längst in, så MÅSTE jag skriva några rader här. Själv tycker jag att jag inte har så mycket intressant att berätta om, men enligt henne så har jag ett ytterst händelserikt liv.

Så här kommer dagen resumé...

Dagen började med ett samtal om att gräset vi fick så bra pris på igår kväll hade möglat så trädgårdens uppfräschningfår vänta till imorgon...

Efter en lagom aktiv morgon var det dax för lite uppdrag på staden. När jag gick ut genom dörren så mötte jag min gamla vän från Skillingarydstiden ( ja, jag har bott där). Hon &  hennes dotter skulle svänga förbi innan de skulle hämta valpetalpen från Vetlanda. Trodde jag pratat med båda två & bestämt tid, men de åkte då inte tillsammans...
Men efter en snabb sväng på apoteket så vart det fika i trädgården.

Efter det åkte jag & handlade, typ tusen spänn. Herregud.

Hem å laga lite mat & sen bar det av till Åminne för sjösättning av pappas båt. ALLA grannar ställde upp på detta uppdrag! Tack snälla! Grabbarna busade & bråkade som två-åringar gör... Efter lite fika så åkte vi hem & fixade lite innan vi startade grillen.

Så, nu sitter vi här. Lyssnar på Winnerbäck, dricker det vi tycker är gott & planerar trädgården. (blir nog himla bra med tanke på den lagom sena timmen...) Catherine har bestämt hur vi ska ha uteplatsen, så blir det galet så vet jag vems fel det är... :-)

Nu ska jag återgå till mitt smultronvin, med en förhoppning om lite tätare besök här...

Trevlig lördagskväll!

Kommentarer
Postat av: camilla steiner

ni är nära, men ändå så långt bort, winnerbäck och vin.. klart bra,

camilla..

2009-05-04 @ 16:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0