Maskpromenad.

Har precis kommit in från kvällspromenaden. Ska aldrig mer gå ut när det regnar. För er som inte har reflekterat över det så intar (övertar) maskarna marken när det regnar mycket. Särskilt på gång/cykelbanor med gräsmatta på båda sidor. Asäckligt! Får alltid en känsla av att de kryper in i sulorna på skorna & mellan trampdynorna på hunden & hänger sig kvar. Det killar i knäna & jag får behärska mig för att inte skrika rakt ut & springa (hände ofta förr). Istället fokuserar jag på himlen & intalar mig själv att de inte finns. Maskar är det äckligaste som finns.

Kommentarer
Postat av: hilda

haha jag brukar prova att hoppa runt dem..stiga rakt på dem skulle aldrig falla mig in. Eller så tar jag min racercykel och kör av dem på tvären haha..nej skämtar bara..men undvik att gå i regn..iallafall sånt regn som det var igår..isch.kramar

2008-09-10 @ 16:57:15
URL: http://molnina.blogg.se/
Postat av: Annica

Hilda!

Såklart jag inte trampar på dem! Då hade jag nog tuppat av...

2008-09-10 @ 18:12:44
URL: http://tunadal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0