Sjuk, sjuk, sjuk...

Stackars liten Melker. Efter att ha haft feber i fem dagar åkte vi i måndags kväll till akuten.

CRP (sänka) på 181 (ska ligga  under tio). De misstänkte lunginflammation. Den trevliga (finns faktiskt en o annan på Vmo sjukhus) doktorn noterade även hans blåa läppar & blev lite fundersam. Jag förklarade att han haft det från & till ett bra tag & att vi väntade på att få ultraljuda hans hjärta. Hon skickade iallafall oss vidare till Jönköping för hon ville inte skicka hem oss.
Var framme vid elva-tiden på kvällen & det var bara att gå rakt genom väntrummet & in på rummet där de väntade med EKG o massa andra prover. EKG:et var helt normal men vi blev inskrivna o fick  komma upp på avdelningen vid halvtvå-snåret. Melker fick antibiotika intravenöst & sen fick han sova med dropp under natten. Lagom smidigt med en 1½ -åring som sitter fast i en droppställning...

I tisdags fick vi röntga hjärta & lungor. Helt normalt, ingen lunginflammation där inte. Skönt! Men de kunde inte säga varifrån infektionen kom... Nåväl, febern gick ner lite & han blev lite piggare iallafall.

I onsdags så var det dax för att göra ultraljudet på hjärtat då. Melker var JÄTTEDUKTIG o låg still nästan hela tiden! De kunde tack och lov konstatera att hans lilla hjärta såg helt felfritt ut! *LYCKA*

De tog lite fler prover för att försöka luska ut varifrån infektionen kom, men de kom inte fram till nåt...

Blev  utskrivna i torsdags & det va SÅÅ skönt att komma hem! Känns som att iallfall jag gjort mitt på sjukhus för resten av livet. Man har ju spenderat en & annan timma där tidigare...

Lillskrutten har iallfall varit ganska pigg sen vi kom hem & börjat äta så smått. Senaste veckans diet har bestått av Yoggi & glass i alla former...

Men, idag när han sovit middag så var han glödhet igen. Tempen visade 39,1 & jag blev helt matt. Vad är detta? Ringde Jönköping men de trodde att eftersom han varit feberfri två dagar så har han åkt på nåt annat. Antagligen virus eftersom han fått antibiotika sen i måndags... Snorar & hostar gör han iallafall & nu vill jag inte vara hemma mer med sjukt barn! Suck.

Hoppas han är pigg nog att gå till dagis en sväng på måndag iallafall. De är fotografering då & det skulle vara SÅ trist att missa... Men, vi får väl se.

Plattläggningen är i full gång här runt huset. Blir så fiint!

En annan fin nyhet är att min kära storebror äntligen klippt av sig håret & blivit snygg igen!!! =)

Nu ska jag sticka till affären & handla välling & säkert nåt mindre nyttigt till kvällen med.

Kommentarer
Postat av: hilda

men nej..ja vill ju med att han ska komma och gosa med mig på dagarna..säg till honom att han ska komma och hoppa på dagis och inte vara sjuk :) kramar

2008-10-11 @ 23:55:07
URL: http://molnina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0