Vaknade...

...av mig själv idag, 05.45... Tur var väl det för jag hade inte ställt nån klocka... Upp  & in i duschen, hann fixa färdigt mig innan lilleman vaknade & ropade maammaa! Gulligt! Men, jag gav mig själv en guldstjärna när jag äntligen hade lämnat av honom på dagis... INTE byta blöja, INTE klä på sig, INTE äta välling, INTE borsta tänderna & nej nej neeeeej! var väl det enda han kunde säga. Med tanke på mitt morgonhumör (som ändå blivit betydligt bättre) så fick jag då den lilla stjärnan för att jag lyckades att inte tappa humöret. Förstår inte alls hur det gick till?!? Men dutti var jag! Har iallafall denna veckan konstaterat att jag är oerhört bortskämd som slipper bråka med Melker på morgnarna... B lämnar ju alltid honom, fast nu är han sjuk... Å HAN har en ängels tålamod... =)

Efter jobbet stack jag & handlade lite & sen kom min morbror & moster & bjöd på pizza. Jättegott & jättemysigt att de dyker in här ibland! Vet faktiskt inte om jag verkligen tackade för maten, om inte så gör jag det nu. TACK SÅ MYCKET!!! Lite fika på det tillsammans med pappa som också kom förbi & massa bus med Melker! Idag har han hoppat i typ tjugo minuter på pilatesbollen! Hoppa häär! Tänk om man hade haft en gnutta av den energin,,,

Gick en sväng med jycken & när Melker somnat stack jag iväg & klippte klor på en vovve som det inte gick att klippa klorna på? Sista gången de blev klippta så hade de varit hos veterinären, två som höll i hunden & en som klippte en skrikande & sprattlande vovve... Jag fattar faktiskt inte. Just den här hunden försökte inte ens resa sig upp när jag klippte. Inget skrik & inget bråk. Hoppas & tror att det idag blev en någorlunda behaglig upplevelse för honom... Har nog fått en stamkund iallafall!

Annars händer det inte så mycket. Vardagen lunkar på. B har uppepå sin förkylning & feber fått tokont i halsen. Är det såhär att ha dagisbarn? Känns faktiskt som någon av oss är sjuk hela tiden... Suck. Hoppas han blir pigg till på lördag, då vi är bjudna på 40-årskalas. Vi får väl se.


Kommentarer
Postat av: Jenny Bergvall

Bra jobbat med morgonlämmning av Nejsägande-snarrt-två-årig-kille! Det är inte alltid lätt. s



Är hemma igen.. ONT som f-n i halsen, hostar så lungor och hjärnan(!) håller på att sprängas. Febern har lagt sig.. men.. hur länge?



Hälsa B att han skall krya på sig och hoppas ni får en toppen helg tillsammans.

KRAM J

2008-11-07 @ 07:57:39
URL: http://jennybergvall.blogspot.com/
Postat av: Svägerska

Ja, kära svägerska, det är så att ha dagisbarn...sen när nr 2 kommer så börjar man om igen....låter väl skojsan!!??



Härlig fredag/optimistkonsulten

2008-11-07 @ 17:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0