Åter till verkligheten

Efter att varit hemma nästan hela förra veckan fick jag gå till jobbet idag! Skönt. Fast det var ju så lagom kul när klockan ringde i morse... Hade lätt kunnat sova ett dygn till! Är nog för gammal för att vara ute på så hårda partaj, har varit übertrött idag!

Hämtade gullgrisen på dagis & vi har haft mys i soffan nästan hela eftermiddagen. Härligt! Sen kom B hem & lagade mat (han e dutti han). Pratade bort en halvtimma med L, sen fick jag rusa ut med vovven i snålblåsten. Hu vad kallt det varit idag! Fast attans mysigt när det är lite vitt... Hoppas det ligger kvar ett tag & gärna blir lite mer för den delen.

I kväll har jag varit på meandi-party hos S. Något mer stillsamt än helgens fest... Shoppade två par byxor & en tröja till Melker. Julklappar tror jag...

Idag har jag äntligen fått reda på vad jag  ska göra på jobbet. Skönt med konkreta arbetsuppgifter! De har röjt runt riktigt bra bland personalen, ändrat både arbetsuppgifter & arbetstider. En jobbarkompis ska jobba 10-18, varje dag. Hur kul är det?!? Men, han hade tydligen inte så mycket att välja på...

Själv klarade jag mig bra. Blev väl ungefär som jag trodde. Köra truck tills han kommer vid tio då, sen lite inköp av emballage & frakter & sånt + att jag ska sätta mig in i allt det andra som sker på kontoret så jag kan reda ut det om L skulle vara borta. Funderar fortfarande på att gå upp lite i tid, kanske 30 min.om dagen... Får väl se.

På lördag ska vi på invigningen av Urshult-fabriken. Meningen var att lilleman skulle följa med, men hans kusiner i Väckelsång längar SÅÅÅ efter honom så vi får allt ta & lämna av honom där under tiden. Är bara några timmar under dagen, det kan ju vara kul att se fabriken nu. Ska även vara barn(?)vakt via telefon. Ska väl mest vara tillgänglig om det skulle vara nåt. Klart man inte behöver sitta & vakta på 12- & 14-åringar...

NU ska jag gå & sova. Mår lite tjuvtjockt. Ont i huvudet (flera veckor nu & inte från helgen) & trött, trött, trött...

Natti.

Kommentarer
Postat av: händer

Väntar, du det är bara för namnet. Jag tror inte någon i Väckelsång inte vet att deras kusin Melker kommer. Å att han minsann inte är en bebis längre.

Varmt välkomna. Vill ni ha frukost när ni kommer eller?

2008-11-28 @ 19:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0