Sicken helg!

I några dagar har vårt kära Värnamo levt upp & förvandlats till något som vi aldrig upplevt förut här hemma! På stan har det funnits öltält, mattält, Harrystält, Scen med liveband, karuseller & en massa massa folk! Hur roligt som helst!

I torsdags var vi ute och tog en matbit med tillhörande öl & minglade runt en liten stund. Gick hem ganska tidigt för Melker vägrade sova... Men det var jättemysigt ändå!
Så i fredags kväll var det dags igen, väntade dock med att gå ut tills lilleman somnat för annars hade han nog varit vaken halva natten...Mat & dryck med goda vänner följdes av bra musik på scenen. Först ut av de vi tittade på var en av våra lokala stjärnor, Niklas Malmkvist. Suveränt duktig på sång, gitarr & munspel! Han har tydligen släppt en skiva, som jag såklart måste försöka få tag i..!
Efter honom äntrade Sampo scenen. Bosse har ju aldrig sett Johnny & grabbarna live, så det var lite kul. Melker vaknade vid ett-tiden men behöll snällt sina lurar på tills de hade spelat färdigt. Han måste ändå ha hört (eller känt) dunket, för han diggade som en liten tok. (Johnny är hans absolut största idol, har varit det ända sen han plinkade lite på gitarren & sjöng ett par låtar för honom en söndagseftermiddag för ett tag sen)

Jag & Bosse lyckades även med bedriften att vinna biljetter till lördagkvällen. Fråga mig inte hur det gick till, men plötsligt stod vi där med varsin biljett..? Nåväl,  Melker hade feber igår, så min fina storebror fick min biljett. Hade visst varit bra ös igår med, men tydligen inte riktigt lika mycket folk. Blir väl så när det kostar hundrasjuttio spänn att gå in & vi dessutom befinner oss i Småland! :-)

Idag har vi inte gjort sådär jättemycket. Jag har skrapat balkongen (är färdig med långsidan nu) & B har mest legat i soffan o varit lite bakis ihop med hängig Melker. Nu är jag precis inkommen från en promenad med Halleballe som gick via Y & B, så jag fick sällskap hem igen. Lillskrutten har iallfall inte haft feber sen kvart över sex i morse, så förhoppningsvis kan vi fortsätta med inskolning enligt planen imorgon.

Nu tror jag att jag ska trimma lite på min (än så länge, suck) vovve innan jag landar i soffan.

Go kväll.

Kommentarer
Postat av: PO

Kul att ni fick lite av ljungbydagarna på hemmaplan, det brukar vara galet. Sköt om Er

2008-08-24 @ 21:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0