Redan torsdag...

... å jag sitter i soffan o skriver! Japp, min kära sambo har köpt en ny, fin dator till oss (läs mig ;-) ) Bosse är & tränar, Melker har precis somnat & jag väntar på att Gugglan ska komma hit så vi kan förkovra oss i  hemläxan från vår gedigna kurs! Det skulle ju vara klart denna veckan, så tonight is the night...

Vad händer här då??? Hmm. fullt ös hela tiden! Förutom att helgens "kursande" satt sina spår hela veckan (jag har varit helt förbi...) så har det inte hänt så värst mycket...

Veckans höjdpunkt var i förrgår, när min gamla granne från Skillingaryds-tiden kom hit å fikade en sväng i förbifarten. Ännu roligare var att hon hade sin dotter (som jag inte träffat på sisådär en femton-sexton år) med sig! De hade varit i Vetlanda å hälsat på hos en kennel då E (dottern) är på G att skaffa vovve. Hon har siktat in sig på en Kooiker Hondje så en sån blir det väl om åtta-tio veckor! Kul kul!

Igår var jag med Melker på BVC, för han har fått konstiga utslag mellan fingrarna & i händerna. Var där i drygt en timma & jag fick bara beröm för min duktiga son som är så tidig & duktig på det mesta han tar sig för! Kul att höra för en stolt-som-en-tupp-mamma... Utslagen var iallafall inte skabb & inte mul- och klövsjuka. Skönt. Fick en salva, så nu får vi hålla tummarna för att den hjälper...

Fast jag ångrar mig... veckans nr ett var såklart samtalet jag hade med min fina, fina vän som hade de bästa nyheterna man någonsin kan tänka sig! Glad, glad, glad, tralala!

Nä, nu ska jag sätta på lite kaffe så vi orkar med kvällens uppgift.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0