Jodå, jag lever faktiskt...

Nu är det än en gång längesen jag satte några ord på pränt här... Har väl lite mycket i livet för tilfället.
Tror inte jag har kommit ur min koma sen jag fick Melker för det mesta går ganska trögt...

Ikväll har jag & Guggu suttit o pillat med vårt projekt som ska vara inlämnat senast på söndag. I vår instruktörsutbildning så har vi en projekthund som vi jobbat med i vår. Detta "arbete" ska nu dokumenteras och redovisas. Å vi har ju inte varit överentusiastiska med att föra anteckningar heller, därför får vi nu aktivera geniknölarna lite! Dessutom insåg vi att projektmatten ska åka till Frankrike på torsdag, så vi fick tvinga ut henne & hunden i regnet för att filma ett hundmöte till. Kan vara kul att visa upp hur bra det går nu ju... Gick strålande! :-)

I helgen var jag o kollade på en häst som jag eventuellt, om det funkar med ryggen, ska börja rida. Kul att ta upp det gamla intresset igen! Lucky Duck som han heter var jättemysig & jag är faktiskt ganska sugen. Får väl se hur det går!

Vad händer annars..? Jo, igår var det midsommarfest på dagis, himla mysigt! Melker var tyvärr ganska trött & ville inte så mycket, men det var kul ändå!

Har faktiskt varit i kontakt med ett par uppfödare. Finns inga valpar just nu, men det är väl klokt att ställa sig i kö iallafall så det blir en lite lurvas nån gång. Valet av hund är äntligen bestämt, det blir en PUMI. Har länge suktat efter en, men B har varit lite tveksam. Nu träffade vi ett par (valpar) på utställning & han fick äntligen se att de inte ser ut som pudlar...

Midsommar ska att firas traditionsenligt i Åminne. Hoppas vädret blir bättre så vi kan njuta lite av dagen. Kvällen kommer troligtvis avnjutas hos bror min, det är planen iallafall.

Har ganska mycket att berätta, men kan ju dela upp det lite så ni (om det är någon kvar här?) inte tröttnar...

Natti!

Kommentarer
Postat av: händer

tröttna ...... nä efter som man är dålig på att höra av sig men ivart fall titta in så är det skönt att se att det är fler än jag som är i " koma" eller what ever....

Lycka till på söndag, midsommar är hos Lillis Å jenkan som vanligast förekommande de senaste 11 åren ( missades förra året ), är det då det kallas tradition? Tjilivippen

2009-06-17 @ 21:15:45
Postat av: Sagosessa

Lucky Duck? En gammal Sörsjöhäst? I så fall har jag ridit honom :-)



Trevlig midsommar på dig med!

2009-06-18 @ 19:30:14
URL: http://sagosessa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0