Grattis!!!

GRATTIS TILL MELVIN SOM FYLLER 1 ÅR IDAG!!!
(Ett grattis också till bror min som fyllde i söndags. )

Idag skiner solen igen! Om än inte från klarblå himmel, så tittar den ändå fram ibland. Har i vanlig ordning varit lite körigt här. Undrar hur man ska hinna med att jobba sen..? I söndags var vi på IKEA o köpte garderober till lägenheterna. Värsta marathonloppet... Men nu är det gjort o de ska bara monteras klart med, vilket nog sker idag.

I lördags var jag på årsmötesfest på brukshundklubben. Åt & drack gott & det var kul att träffa alla o inte BARA prata hund, även om det blev en hel del av den varan med... Var hemma pinsamt tidigt, men var å andra sidan pigg i söndags...

Melker är pigg igen. Igår började vi med den omtalade 5-minutersmetoden. Han kan ju inte somna själv längre & det är ganska jobbigt när man får gå upp & söva om honom på nätterna... Iallafall skrek han som en galning i en halvtimme, sen sov han till 8.15 idag (med ett litet avbrott då han bara ville ha nappen)!!! Kanske funkar ändå, men det värkte i mammahjärtat när han var så ledsen igår (fast han var nog mest arg)... Ska iallafall fortsätta ett tag o kolla om det funkar.

Harry haltar sen i lördags. Har varit lite till o från men nu är det nog mest till... Får nog ta en sväng till veterinären då jag tycker han är ganska svullen i vänster carpal-led. Vet inte vad han gjort men han är ju inte den stillsamma typen direkt...

Håller även på att fjäska in mig hos min nya lilla hyresgäst Selma, som är en försiktig liten schnauzerdam i sina bästa år. Hon tycker det är lite läskigt med nya människor, men hon börjar gilla mig nu! ;-)

Idag ska jag gå en sväng på staden o fixa grejor. Blir ingen långpromenad med Harry ändå, så jag får nog lata mig lite.

Har förresten börjat äta fågel lite försiktigt igen! Mest kalkon men även lite kyckling i lördags! Tar lite tid att vänja sig bara vid tanken, men det ska nog gå bra det med. Har ju haft stora funderingar om det här med köttätandets vara eller icke vara & kom fram till att det är nog det jag kan äta för tillfället. Mest hjärnan som spökar när det gäller det...

Ska bli så himla skönt att få klart här. Snickaren håller på att fodra fönster & sätta dit fönsterbrädor i skrivande stund. Sen är det bara lite måleri & glasskivor i köket som saknas. Skönt! Hoppas garderoben blir klar idag så jag kan få in alla kläder som ligger o dräller lite här o där med.

Kommentarer
Postat av: Patric

Skönt att Melker är piggare. Tänkte kolla förbi och tar med lite fika i helgen om ni är hemma? Ha det så gott. /Patric

2008-02-05 @ 21:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0