Tiden går...

Oj, nu var det längesen jag uppdaterade! Helgen försvann fort som blixten & nu är det redan tisdag!...

Melker är förkyld för första gången, med feber o allt... Stackars liten! Ändå piggare idag än igår...

I lördags var Melkers fadder Patric här o hälsade på tillsammans med en tjejkompis, Pernilla. Lilleman fick en jättefin tröja & coola stretchjeans. Tack en än gång! Hade fullt upp med huset, men lite kaffe han vi ju såklart dricka...
image50

image51

På kvällen var jag bjuden på fest med några jobbarkompisar, var inte så där jättesugen men tog en öl, en cider & Harry med mig o traskade dit. Hade inte tänkt stanna så jättelänge (därav den lilla mängden dricka + hund) men kom väl hem vid halv fyra snårt på morgonen! Behöver jag säga att jag hade kul? Det är ju inte så ofta man festar till det, men när man gör det ska man ju göra det ordentligt! *hihi* Fick höra att de saknade mig o massa annat snällt o det var väl första gången sen Melker föddes som jag kände att jag längtade tillbaka (men det hade såklart gått över till dagen efter...).Några bilder från kvällen:
                                 
Här va vi.                                  B, L & N                                   J
                                 
N igen                                       B igen                                      Åsså ja & Harry

Söndagen var som ni förstår ganska seg... Svärmor & svärfar var här o fikade på eftermiddan & våra blivande grannar tittade oxå in en sväng. På kvällen hämtade jag lite kinamat & framåt nio asade jag mig ner en våning o fortsatte med murstocken... Det börjar bli ganska segt att stå o pilla med den men nu är den i stort sett färdig, fin blir den! Funderar ändå på när jag står där nere att vi ska göra samma sak en gång till (uppe) o det känns ju lite tungt. Tanken har slagit mig att M & B ska få fixa det, annars murar vi den, men det blir ju inte lika fint... Vad tror ni om det, kära hyresgäster? (Nu måste ni kommentera! *ler*)

En stor sorg har drabbat oss (Harry mest)... Pipis tid med oss är förbi... image77
Som sagt, oändligt älskad & ofrånkomligt död. Huvudet kom upp igår morse... Tur att det finns en identisk tvilling!

Annars går renoveringen framåt. Nu är tak o väggar färdiggipsade, spackling, tapetsering o målning påbörjat & vi börjar se en ljusning! Vi lär väl inte kunna flytta in när vi tänkt eftersom fönster ska bytas o golvet läggas, men så är det ju alltid...

image59
Murstocken, nästan klar.
image69
Två glada målare!
image70
Vårt sovrum, målat, ska upp en mörkbrun tapet
image71
Melkers rum, med taklist
image72
Bosse & Harry i köket.

Så det senaste i bilder med:
image73
Hittade Harry såhär i morse. Hur lyckas han bädda in sig så fint???
image74
Mys i soffan.
image75
Dreglig!
image76
Mitt ihoplånade kök... Kolla miniugnen! Jättesöt!

Slut för idag.

Kommentarer
Postat av: Bazze (blivande granne)

Det ser ju riktigt bra ut... Har ju hänt en del sen vi var där senast, får väl ta en sväng förbi i veckan oxå... Murstocken fixar säkert Tilda, hon går ju ändå bara hemma... :D (oj oj tänk om hon läser detta, gå ligger jag risigt till...)

Ser redan fram emot att få komma dit och hjälpa till och riva "vår" lägenhet, är det något jag är bra på så är det att ha sönder grejer... :)

Ha det gott!

2007-11-28 @ 09:49:48
Postat av: filosofen

Vet du vad som slår mig, vad har jag för liv som sitter och läser om ditt liv och inte ringer =o)
Sedan funderar jag på vad har du för liv som tänker på att du måste ta kort till bloggen och sedan skriva i hop lite nicestorys? Men det är ändå inte det värsta för jag har ibland tänkt exakt samma sak, kanske ska jag skriva en blogg, jag älskar att skriva, när insperationen flödar så är detän bättre. Typ som idag när jag åter igen fick det
där bröstlyftet utan kirugiska ingrepp. Snygga bobs. Iskallt vatten, och man kan inte förstå varför de inte se ut så jämt ? Men f-n stå i iskallt bad för att se ut som 20 igen mmmmmm näpp, jag väljer nog att fylla på pellerts och rulla in dem i BH:n före jobbet imorgon. vi hörs meny meny huggs . Ska iväg och flyga en sväng. Medditations dag tjipp.
ps häla broder Bo å pussa M.

2007-11-29 @ 17:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0