En körig dag...

...som började med fika på Kafferepet med tjejerna från mammagruppen. Tycker det är mysigt att ta en fredagsfika o pladdra lite strunt! Själv var jag väl inte så delaktig i mammaträffarna på BVC, kalla mig glömsk eller så har jag kanske haft lite annat att tänka på den senaste tiden... Men snälla är de, som låter mig o lilleman vara med iallafall... :) Det är ju bara killar i denna lilla grupp (som egentligen är på fem mamma +barn) & det är häftigt att se hur olika alla är & utvecklas! Några bilder såklart:

image45
Dagens fikagäng!

     
C.                                 M.                                 W.                                Mitt Hjärta!

Detta var dagens lugna stund... Hem med trött kille som sov nån timme, då passade mamma på att diska. Får numera diska i handfatet på toan då vi inte har nån köksfunktion kvar här alls... Vatten & avlopp är väck, strömmen till spisen likaså. Fatta vad bortskämd man är med diskmaskin!!! Och aldrig har jag varit så sugen på att laga goda middagar som nu, när det inte går... Men , det är väl förhoppningsvis bara några veckor till.

Efter sömn o mat gick jag en snabb promenad med jycken, sen bar det av till Jehrens (färghandel). Trodde i min enfald att jag bara skulle in o hämta det jag skulle ha, men stannade i 1½ timme! Det skulle räknas o mätas o blandas färg o diskuteras & som tur var kom Bosse upp o bistod mig. Hade Melker i bärsele då jag var tvungen att ha "barnvagnsplatsen" i bilen till allt jag skulle ha med hem, men han var jätteduktig! Trött som få & helt röd runt ögonen, men inte ett pip från honom. Han bara tjattrade lite titt som tätt, men däckade när vi väl kom hem... Lagom påfrestning för lilla ryggen... :) Men herregud vad skönt att tapetbesluten är över!!! Med min beslutsångest är det ju ingen lek...

Efter en liten powernap på soffan kom far min med lite fika. Drack lite kaffe o pep sen iväg upp till jobbet o hämtade släpkärran. Ska köra en massa skräp till tippen imorgon, innan folk börjar tro att vår trädgård är nya soptippen i stan... Sen var det till att försöka söva övertrött pojke (har som sagt varit lite si o så men sovtiderna idag), men gav upp & tog en promenad med Harry istället.. Nu ikväll har vi letat kakel i alla kataloger vi har här hemma, men får nog åka ut en sväng imorgon o kolla istället...

Dax att ge sötproppen lite nattamat så man får en god sömn sen. Go´natt gott folk!

Kommentarer
Postat av: JENN

Häktisk dag. Kul med mammaträffar.
Du som har så ont i ryggen skall INTE ha bärsele heller! Se till o skaffa sig en sjal omgående, innan du pajar axlarna också! Kika in på sjalbarn.se eller liknande sida. Det är mitt HET nattips *s*

NATTINATT!!

2007-11-24 @ 00:44:51
URL: http://jakobsmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0