Det går framåt.

Dagen idag började tidigt för min del. Vaknade strax innan åtta av att mobilen ringde, lite skumt då jag hade den på ljudlös... (Annars brukar jag o lilleman inte kliva upp förrän halv nio - nio nånting...) Det var iaf. köksmontören som ville in o jobba o det fick han ju så gärna!
Så nu är stommarna till köket uppe o så här blev det (skitbra!):

image30
Köket är i valnöt...
image31
Sen blir det då spis o så till vänster, framför murstocken...
image32
Här ska det bli en bardisk...

När Melker käkat sin lunch så tog jag med mig min lilla familj på promenad runt Osudden.
Harry är såå kul att jobba med! Lyhörd, arbetsvillig o uthållig. Körde lite uppletande med honom &
han ger sig aldrig... Kul, kul tycker han, särskilt när det är hans älskade pipis (som inte piper längre) som gömt sig... Tog lite bilder:
image33
Snälla matte, säg LETA!
image34
Kolla! Jag hittade den!!!  (Lite suddigt, men ändå...)
image35
Pipis... oändligt älskad av lilla råttan...
image36
Gullungen passade på att sova middag.
image37
Jag är precis hur söt som helst!

Nåväl, efter promenad, lite shopping på hemköp o matning kom pappa Bosse hem. Sen tog vi den sedvanliga koppen kaffe med morfar.
Efter det åkte jag o Pappa till kyrkogården. Idag är det mammas namnsdag (& min med) så jag ville tända ett ljus o sen hittade jag en jättefin liten ängel som hon fick med.
Tänker så mycket på henne & hade önskat att hon fått uppleva Melker, men jag vet att hon gör det ändå. Saknar henne & det känns fortfarande konstigt att hon inte är med här längre...

När vi kom hem var våra blivande hyresgäster här o inspekterade köket. Ska bli riktigt kul när de flyttar in! Givetvis så var jag tvungen att föreviga den lilla söta familjen:
image38
B,  Lille M & M

Deras lille kille är bara ett par månader äldre än lilleman, så det blir nog mycket bus framöver! :)

Nu måste jag nog ta o fixa lite här hemma... Trist men sant.

Kommentarer
Postat av: JENN

Ohhoooo, vilka härliga bilder.. särskillt söt blev H på med huvudet på sne.

Grattis på namnsdagen!
Och till lilla mamsen också.
Tänk.. nu sitter våra mammor o snackar om sina barnbarn, löserkorsord o sjunger något falsk där på andra sidan.
Saknar att jag inte har så nära till mammas grav.
...eller pappas heller.

Du.. hänger inte riktigt med hur nya planen för läghenheten ser ut.. kan du inte rita en liten planskiss eller så så man får en bättre överblick?!?!

KRAM o ha en fortsatt skön kväll!

2007-11-19 @ 20:27:54
URL: http://jakobsmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0